2019. december 16. Etelka, Aletta napja
Üdvözöljük honlapunkon
Bemutatkozó prospektusokKözpontErdészetekMátraparkettMűszaki ÜzemFatermékParkettaTermészetvédelemErdei vasutakErdei iskolákSzálláshelyek

Gyöngyösi Állami Erdei Vasút

2018. évi Közbeszerzéshez letölthető dokumentációk

EGERERDŐ Zrt. Vasútüzeme
Mátravasút

3348 Szilvásvárad, Szalajka u. 8.

kisvasut@egererdo.hu

+36 36/355-183
+36 30/828-4752

Díjszabás (letölthető)

Menetrend (letölthető)

 
Friss információ: Napjainkban a kisvasút a Mátra egyik fontos turisztikai attrakciója, melyet évről-évre egyre többen keresnek fel. A növekvő létszámú utasközönség minőségi kiszolgálása érdekében nagy mértékű fejlesztések váltak szükségessé, melynek egy része már az elmúlt években megtörtént. A Gyöngyös és Mátrafüred vonalon a végállomások korszerűsítése mellett a pályaszakasz rekonstrukciója is lezajlott. Szakembereink kidolgozták a Mátravasút másik szárnyvonalának felújítási tervét is, melyet a Földművelésügyi Minisztérium elfogadott, így közel 640 millió kormányzati támogatással tovább folyhat a fejlesztés. Kocsik, mozdonyok és természetesen a Gyöngyöstől már-már elválaszthatatlan Gyöngyi gőzös is felújításra kerül. A gördülőállomány mellett a Gyöngyös és Lajosháza közötti pálya egy része, több híd, megálló, átjáró is megújul.
A felújítás ideje alatt a Mátravasút Gyöngyös - Szalajka-ház közötti vonala nem üzemel, ezért megértésüket kérjük.
Bízunk benne, hogy fejlesztéseink hatására a Mátra turisztikai vonzereje tovább emelkedik és még több turista választja kisvonatainkat, hogy felfedezze a mátrai betyárok vadregényes táját.
 
Gyöngyösön, a MÁV (menetrend itt található ) és az autóbusz (menetrend itt található ) pályaudvaroktól 5 percnyi járásra, a szépen rendbe hozott Orczy-kastély (Mátra Múzeum) szomszédságában található az erdei vasút, közismert nevén Mátravasút végállomása.
Az erdei vasút az Egererdő Zrt. üzemeként működik. Két vonalán: Gyöngyös-Mátrafüred és Gyöngyös-Lajosháza között összesen 18 km-es szakaszon közforgalmú személyszállítási tevékenységet végez. A vasút fővonala a kastélyparkot megkerülve a 24-es sz. főút mellett vezet, a városi temető után válik el egymástól a két ág.
Az egyenes irányú, északi fővonal a jóféle borszőlőkkel beültetett kertek mellett halad; a Farkasmály-Borpincék megállóhely után a Sárhegy oldalában beépített hétvégi házak és a pipishegyi sportrepülőtér alatt, a kedvelt üdülőhely, Déli-Mátra hegyei által körülfogott Mátrafüred központjában lévő végállomására. A vonatból 22 perces utazás alatt gyönyörű a kilátás a város, és a Mátra bércei irányába. Hosszan lehet gyönyörködni az "ország teteje", a Kékes csúcsában és az azt körülvevő zöld rengetegben. Aki a természet szépségeit közelről akarja megismerni, a vasút végállomásától észak felé haladva közvetlenül a villasorok alatt a Bene patak mentén sétálva, jól jelzett turistautakat talál a Máriácska, Rákóczi forrás, Gyökeres forrás Benevár-romok, Mátraháza és Kékestető felé. A patak mentén esztétikus pihenőházak, szalonnasütő helyek várják a pihenni vágyó "vándort".
A másik fővonal a város végén balra ágazik ki északnyugati irányban Lajosháza felé. Községi földeket, szőlőket keresztezve "Jánoska" megállónál éri el Gyöngyössolymos, az egykori királyi solymászok falujának határát. A "kertek alatt" a patak folyását követve, izgalmas vonalvezetéssel kanyarog át a falun. A patakot egy ritka megoldású, ferde, 33 m hosszú hídon íveli át, majd a falut elhagyva a Kis-hegy andezit szikláiban gyönyörködhetünk. Az egykori fűtőházat elhagyva, a Cserkő-bánya után ismét a patak mellett kanyarogva, virágos réten át a "Cserkő" megállónál éri el az erdőt. A Cserkő-tó a környékbeliek kedvenc kirándulóhelye. A továbbra is a patakot követő, napsütötte tisztásoktól, andezit sziklarajzoktól változatos erdei szakasz a vasútvonal legszebb része. A jelenlegi végállomás Lajosháza, innen ugyancsak jól jelzett turista utakon, gyönyörű tájakon könnyen eljuthatnak Mátraházára, a sástói kempinghez, valamint már felszedett egykori vasútvonal nyomvonalán a Csórréti víztározóhoz is. Hosszabb túrára vállalkozóknak érdemes a Galyatetőre és Mátraszentimrére vezető útvonalat is bejárniuk. A vasúti pálya 2009-ben egészen a Szalajka-házig kiépült ezen a vonalon. Sajnos a 2010-es árvizek miatt 2012.09.08-ig a Lajosháza - Szalajka-ház közötti vonalszakaszon vágányzár volt érvényben, ami a károk 2012 évi helyreállítását és a vonalszakasz üzembe helyezését követően feloldásra került.

 
Gyöngyi gőzös örökbefogadása
Vállalkozások és magánszemélyek támogathatják a kisvasútak fennmaradását és népszerűsítését azzal is, hogy örökbefogadják a Gyöngyi gőzösünket. Az örökbefogadás feltételei itt találhatók.
 
Örökbefogadók 2014-ban:
Támogatók:
Dr Halász Zsolt
Dudás Anna
 
Örökbefogadók 2013-ban:
Kiemelt támogatók:
Mátrai Erőmű Zrt.
Valaska Gergő
Dr Halász Zsolt
Támogatók:
Dudás Anna
Gyárfás Tóth Márton
Markója Szilárd
Dr. Szűcs Imre és neje
Szakácsné Bócz Katalin
Szakács Zalán
 
Örökbefogadók 2012-ben:
Kiemelt támogatók:
Mátrai Erőmű Zrt.
Valaska Gergő
Főtámogató:
Dr. Nagy János
Támogató:
HŐÉPKER Kft.
Delast Elena
Dudás Anna
Szakácsné Bócz Katalin
Szakács Zalán
Széll Péter András
Mozdony személyzet:
Farkas János
Markója Szilárd
 
Támogatásukat ezúton is köszönjük!
www.egererdo.hu, Egererdő Zrt. © 2019. Minden jog fenntartva.
CégadatokKapcsolatImpresszumKirendeltségek, területi képviseletek